על העמותה:

עתיד במידבר עוסקת בפיתוח וחיזוק קהילות בנגב ובישראל ומאפשרת לקהילות אלו לחשוף את הנרטיב ואת אוצרות התרבות שלהן כחלק מיצירתה של חברה ישראלית פלורליסטית הרואה במגוון האנושי והקהילתי את מקור עוצמתה.פיתוח קהילתי זה נעשה באמצעות שלושה כלים חדשניים: תיירות קהילתית, תיעוד קהילתי ושימור והעצמת מסורות. כלים אלו מקדמים פיתוח כלכלי המבוסס על הון אנושי מקומי, סולידריות ודימוי חיובי.

מגוון פעילויות ומוצרים לקהל הרחב

לצד פעילויות קהילתיות נרחבות, מציעה העמותה מגוון שירותים תיירותיים כגון סדנאות, הרצאות, פעילויות מגוונות, טיולים, מאכלים ומוצרים שונים – הכל בהפעלה וייצור של תושבי האזור.

פעילויות נבחרות:

המבשלות של ירוחם

מתי בפעם האחרונה יצא לכם לטעום אוכל מרוקאי אמיתי כמו שצריך? ולשמוע את סיפור החיים של המבשלת תוך כדי?

פרויקט המבשלות של ירוחם הוא פרויקט חברתי בו הקבוצה מתארחת בבית ירוחמי, מקבלת ארוחה הכוללת: שמונה סוגי סלטים, מנת פתיחה, קוסקוס, מנה עיקרית, תוספות שונות, קינוח, תה וקפה. אך עיקר החוויה היא לשמוע את סיפורם של בעלי הבית ולהיפגש מפגש פנים אל פנים את אנשי ירוחם. ניתן גם לקיים סדנאות בישול בתיאום מראש

סיורים אורבניים

איך הלחם והפרנה קשור כל כך לסיפורה של ירוחם? מדוע יש כל כך הרבה בתי כנסת בירוחם? כמה קהילות שונות גרות בעיירה? איך כולן מסתדרות? כיצד ירוחם נוסדה ומתי?

בסיורים האורבניים ברחבי ירוחם תענו על השאלות הללו ועל עוד הרבה. אנחנו מקיימים מספר סיורים בנושאים שונים של חיבורים בין קהילות, לחם ומאפים, בתי כנסת. הסיורים מלווים על ידי מדריך מהעמותה, עוברים ברחבי ירוחם ומספרים את סיפורה של העיירה , של הנגב ושל המדינה.

סדנת ליקוט

מה הם הצמחים הגדלים במדבר? מה אפשר לעשות איתם? יודעים שהבדואים כבר מאות שנים משתמשים בצמחים לשימושים שונים?

אנחנו מזמינים אתכם לסדנת ליקוט צמחי תבלין ותה עם בחיטה, אישה בדואית מהכפר רח'מה. במהלך הסדנא הקבוצה מגיעה לביתה של בחיטה ושומעת את סיפור חייה, לאחר מכן הקבוצה יוצאת לסיבוב בה הם מלקטים צמחי תבלין ותה אשר חשובים בתרבות הבדואית עד היום. לבסוף המשתתפים מכינים פיתות על הסאג' עם צמחים שהם ליקטו ותה בדואי.

סדנת רקמה – עג'ראם

שני פסים או שישה? במסורת הבדואית הרקמה מסמלת עולם שלם. במהלך הסדנא תשמעו מפיה של ג'מעיה, אישה בדואית מהכפר רח'מה על המסורות השונות הקשורות לרקמה. אך גם על מעמד האישה בחברה הבדואית , החיים בכפר בלתי מוכר, אלמנטים מחייה המורכבים והמיזם החברתי שג'מיעה ביחד עם נשים בדואיות אחרות מקיימות ובאמצעותו מחזקות את הקהילה המקומית.

בנוסף, תתנסו במלאכת הרקמה וביצירת מחזיק מפתחות עם דוגמא בדואית מרהיבה.

הסדנא מתאימה לכל המשפחה ואין צורך בניסיון קודם

אצל סלימה באוהל

מפגש עם סלימה אלסגאיירה, בדואית, אם לשבעה, הנלחמת על שינוי מעמד האישה בכפר רחמה, כפר בדואי בלתי-מוכר בפאתי-ירוחם. בשיחה נכיר את אורח החיים הבדואי, השינויים העוברים על החברה הבדואית, ונתוודע אל הבעיות והמצוקות של אזרחי ישראל הבדואים.

ביקור בבית המייסדים של ירוחם :

חלוצים? בירוחם?

בבית המייסדים של ירוחם תשמעו על העולים הראשונים שהגיעו באוניות מרומניה, עולים נוספים אחריהם מקהילות שונות מפרס, הודו, רוסיה ועוד. העולים שהגיעו בעל כורחם לנגב הרחוק על מנת ליישבו. היום בית המייסדים מספר את סיפורם הלא ידוע, את הקשיים, את החיבורים בין הקהילות השונות. הסיור מלווה בסרטים, תצוגות וגם משחק בריחה. כיף לכל המשפחה. האתר גם פועל במסגרת שבת ישראלית.

ניתן לשלב את הביקור בבית המייסדים עם שיחה עם ותיקי ירוחם או דור שני אשר מספרים את סיפור העלייה והשתלבות שלהם בחברה הישראלית.

משחק ניווט:

הקבוצה תתרוצץ ברחבי ירוחם עם משימות שונות ומגוונות, הם יכירו את סיפורה המרתק והמגוון של ירוחם דרך הרגליים ואף יזכו לפרס מפנק על עבודתם הקשה

עפיפונים וחזון

מה הוא חזון ? מה ההבדל בין חזון לחלום . כיצד אני פועל למימוש החלום שלי ? כיצד אני עף לשמיים אך נשאר עם רגליים באדמה. על כל זאת אנו עונים בסדנת עפיפוני חזון.

פעילות יצירתית בה נבנה עפיפון ונכתוב עליו את  החזון או המשאלות שלנו. לאחר מכן נפריח את   העפיפון ונדון בנקודות ההשקה והדמיון הקיימים בין הפרחת חזון להפרחת עפיפון. פעילות מהנה המאפשרת שיתוף חיבור ומחשבה בין חברי הקבוצה.

ויש עוד….. חיבורים ושיתופי פעולה עם סדנאות נוספות במרחב כגון: סדנת תיגוף שמעביר בן הקהילה ההודית, סדנאות בישול, סדנת בירה וכוכבים, ביקור במרחבים מעוררי השראה בנושא מדעים וחינוך בירוחם ועוד

ניתן להתאים ימי גיבוש, הכשרות, השתלמויות לקבוצה שמגיעה

פרטי קשר :

להזמנות ולתיאומים דרך מרכז ההזמנות – נתנאלה צחור 0544244093 office@bamidbar.org

לסיורי סוכנים וסיורי חשיפה – ניצן גת מנהל התיירות – 0546107014

קרדיט לכל התמונות : עמותת עתיד במידבר 


מפה



המידע המוצג באתר זה הונגש לציבור על ידי הרשות לפיתוח הנגב, הרשות לפיתוח הנגב אינה אחרית על תקינות המידע ו/או קיום ותפעול האירועים, אנו ממליצים לוודא שפרטי האירוע ו/או מידע על בתי העסק, שעות פעילות ומיקום עדכנים ישירות מול מפעיל של כל אירוע / בית עסק. ט.ל.ח



צור קשר עם עמותת עתיד במידבר
[post_id]

מה קורה בנגב

גולשים מספרים לנו על פעילויות ואירועים בנגב, מכירים גם? כתבו לנו כאן

Gonegev חברתי