מדי שישי במהלך נובמבר-דצמבר

09:00

ללא תשלום ובהרשמה מראש

מחלקת התיירות של עיריית ערד ועמותת התיירות גאות להציג את מיזם הסיורים "ביתם במדבר". הסיורים יתקיימו בכל שישי במהלך החודשים נובמבר ודצמבר אחד מהם הוא סיור בעקבות יצירותיו של עמוס עוז ז"ל, אחד מגדולי הסופרים הישראליים שהתגורר בערד ואשר נופי המדבר קיבלו ביטוי ביצירותיו.

סצנת התיירות בערד ממשיכה לפרוח ולאחר הקמת קהילת המארחים העירונית, ממשיכה עיריית ערד בשיתוף עמותת התיירות בעיר לפעול למיזמים נוספים לקידום התיירות. ביום שישי השבוע ייצא לדרך מיזם סיורים בערד- "ביתם במדבר" בעקבות הסופר עמוס עוז ז"ל , האמנית הבינלאומית רות-דורית יעקבי ז"ל, הפסלת לאה מיכלסון ז"ל ואמנים אחרים שגרו ויצרו בעיר ערד. עמוס עוז חי שלושים שנה בערד ובביתו שברחוב נוף כתב כמה מספריו הידועים ביותר, כשהנופים הנשקפים מחלון ביתו או מקצה הרחוב בו שכן נזכרים בכתביו, ובמיוחד בספרו האוטוביוגרפי "סיפור על אהבה וחושך". במסגרת מיזם הסיורים נספר על עמוס עוז, על הקשר שלו למדבר, נבקר בפינות החמד ששימשו לו השראה וכך גם על אמנים אחרים שחיו בערד, יצרו ושאבו השראה מנופיה.

הסיור נמשך כשעה וחצי תוך הליכה רגלית קלה, עם עצירה בתחנות לאורך הדרך.

סיור נוסף הוא סיור אדריכלות ותרבויות. ערד היא העיר המתוכננת הראשונה בישראל, ולכן אין זה פלא שמתכננים ואדריכלים מתפעלים ונפעמים מהתכנון הייחודי של העיר. נכיר יחד את סודות התכנון של העיר, המתאימים לאקלים המדברי, לנוף המרשים, המאפשרים יצירת קהילה, שכנות טובה, מקומות מפגש ומסחר ייחודיים. נכיר את מאפייניה התרבותיים של העיר ערד מאז ועד היום, עיר קטנה שיש בה הכל מכל וכל. עיר שמייצרת מפגש בין מגוון כל כך רחב של אוכלוסיות – ותיקים, עולים חדשים, בני החברה הבדואית, חסידי גור ועוד.הסיור נמשך כשעתיים תוך הליכה רגלית קלה, עם עצירה בתחנות לאורך הדרך.

להרשמה לסיורים: https://forms.gle/kBZ1TD9tfr7QPA3f7

למידע נוסף על התיירות בערד:www.travelarad.co.il


המידע המוצג באתר זה הונגש לציבור על ידי הרשות לפיתוח הנגב, הרשות לפיתוח הנגב אינה אחרית על תקינות המידע ו/או קיום ותפעול האירועים, אנו ממליצים לוודא שפרטי האירוע ו/או מידע על בתי העסק, שעות פעילות ומיקום עדכנים ישירות מול מפעיל של כל אירוע / בית עסק. ט.ל.ח



מה קורה בנגב

גולשים מספרים לנו על פעילויות ואירועים בנגב, מכירים גם? כתבו לנו כאן

Gonegev חברתי