בערבה מתקיים עולם טבע ייחודי שבו חיים יחד בעלי חיים וצמחים שמקורם בסהרה, במזרח אפריקה ובמדבריות אסיה המרכזית וערב. שמורת שיזף, הממוקמת בלב הערבה, משמרת חלק מהנופים המיוחדים לערבה.

השמורה גובלת במזרח בנחל הערבה ובגבול עם ירדן, וממערב לה שוכנות שמורות המכתשים, המשתרעות לכל רוחב הנגב, עד הגבול עם מצרים. זוהי ארץ בראשית המקיימת את הנוף הפתוח והרצוף הגדול ביותר בישראל, זהו אזור בעל ערכי נוף וערכים ביולוגיים חשובים מאין כמותם.

חגורת שמורות המכתשים בישראל עשויה להצטרף בעתיד לשמורת דנא שבירדן וליצור רצף של שמורות בינלאומיות המחברות את אסיה לאפריקה.

בגלל מיקומה הגיאוגרפי, הערבה היא  אחד מצירי נדידת הציפורים החשובים בעולם. בנוסף לכך, תנאי המדבר הצחיחים והמערכת האקולוגית הייחודית מאפשרים למיני ציפורים נדירות לקנן ולשגשג בה.

בין המינים החשובים ניתן לראות ציפורי מדבר נפוצות כדוגמת זנבן ערבי, שחור זנב, עפרוני מדבר, סנונית מדבר ומדברון. וגם מינים נדירים שעבור חלק מהם הערבה התיכונה היא המפלט אחרון: סבכי שיטים, עפרוני חכלילי, אוח מדברי, מושבות קינון של קטות ואולי זוגות של אלימונים בחולות ותחמסים נובים במלחות.

מפה


המידע המוצג באתר זה הונגש לציבור על ידי הרשות לפיתוח הנגב, הרשות לפיתוח הנגב אינה אחרית על תקינות המידע ו/או קיום ותפעול האירועים, אנו ממליצים לוודא שפרטי האירוע ו/או מידע על בתי העסק, שעות פעילות ומיקום עדכנים ישירות מול מפעיל של כל אירוע / בית עסק. ט.ל.ח



מה קורה בנגב

גולשים מספרים לנו על פעילויות ואירועים בנגב, מכירים גם? כתבו לנו כאן

Gonegev חברתי